nedeľa 8. januára 2023

Ukážka z chystanej zbierky Správa o fiktívnej monarchii

Básne z rozpracovanej druhej zbierky Správa o fiktívnej monarchii, ktorá by mala vyjsť tento rok vo vydavateľstve Vlna/Drewo a srd.


***


Za panelovým domom


je to ťažšie než sa zdá

ak si nedám pozor

postavy mi ožijú priamo pod klávesnicou

v prízemí sa už vychovávajú nové generácie

hra tak môže nerušene pokračovať ďalej



hurhaj cestnej premávky je stále štylizovaný

rovnako ako moja doterajšia chôdza

trávnik či futbalová lopta

do ktorej ešte pred chvíľou kopala skupina detí

teraz mlčia

vyhrá ten kto ostane na ihrisku a nepohne sa



Iný realizmus


všetko podstatné som už zariadil

konečne som teda bez výčitiek svedomia

pozoroval ľudoprázdne lúky

odhodlaný nedať o sebe vedieť



zdá sa že nastane pokojný večer

nič čo by dokázalo narušiť myšlienku

človek napokon zistí ktoré ráno

bude za niečo stáť a ktoré bude len stratou času



povie si: asi takto vyzerá dospelosť

ja osobne dúfam v záchvev iného realizmu

možno pribehne keď zapískam



Zamrznutý útok


na rade bola iniciačná oslava

je pravdepodobné že každý na tejto planéte

vykonal aspoň jeden dobrý skutok

ktorý neskôr zmizol medzi podstatnejšími spomienkami

hľadaný terminál sa nachádzal priamo vedľa pivnice

vlhkej a tvárnej ako hmla



začali sme si vymýšľať vlastné príbehy

ulíc sa postupne zmocňovala komerčná sféra

ešte stále sme mohli ovplyvňovať veci verejné

a odďaľovať sen v ktorom sa prebudíš

a pomyslíš si: je naozaj skvelé že bdiem



Zabudnutý horizont


tak to tu máme znova:

hlásime sa hoci si nás nikto nepamätá

vraciame sa k táborovému ohňu

prechádzame asymetrickými chodníkmi



ale keď si myslíme že sme dosiahli určitý úspech

zmení sa trajektória nášho behu

a napokon máme čo robiť aby sme vystačili s dychom



ktovie ako by sa odvíjali moje cesty

ak by som neodovzdal svoj klobúk úradom

možno by som tu teraz nesedel

kým oheň ešte plápolal

na horizonte sa črtal dosiahnuteľný význam



vykračujeme si priamo k zakliatemu zámku

v ktorom sa snáď konečne dostaneme k slovu

zatiaľ dávame najavo prevahu

nad nezrelosťou tých ktorí boli súčasťou nášho putovania

ich tváre opäť nadobúdajú plastickú vecnosť

s ktorou každý z nás zaobchádza

podľa vlastného uváženia

0 comments:

Zverejnenie komentára

Archív